Jak twarda powinna być opona przemysłowa?

Ciśnienie w oponie przemysłowej jest ściśle powiązane z okresem jej użytkowania. Niech nie zmyli Cię bardzo wytrzymały wygląd takiej opony. Kto stosuje się do przepisów, może liczyć na dobry okres użytkowania opony.
Jak twarda powinna być opona przemysłowa?

Za niskie, za wysokie - zawsze szkodliwe

Kilka przykładów (pomiary zrobione na podstawie idealnego (zalecanego) poziomu ciśnienia). 50% za niskie ciśnienie w oponie oznacza 80% krótszy okres użytkowania, 50% za wysokie ciśnienie to o 30% krótsze użytkowanie. Przy „zaledwie” 15% niższym ciśnieniu okres ten skraca się o 20%, podczas gdy ciśnienie jest o 15% za wysokie okres użytkowania jest krótszy o 10%.
Nie tylko na przykład (wyraźnie) za niskie ciśnienie ma negatywny wpływ na okres użytkowania. Jednocześnie zwiększa się ryzyko przedwczesnego uszkodzenia i braku bezpieczeństwa, ponieważ różne obszary ściany bocznej zbyt mocno się nagrzewają.

Prawidłowe określanie poziomu ciśnienia

Na co należy zwracać uwagę, aby prawidłowo określić poziom ciśnienia w oponie przemysłowej do prac ziemnych? Należy pamiętać o kilku kwestiach:
•Określenie całkowitej wagi danego pojazdu poprzez zapoznanie się z jego danymi fabrycznymi lub zważenie każdej osi.
•Określenie obciążenia na każdą z opon w przypadku (przenośnych) żurawi należy podzielić przez całkowitą wagę pojazdu, następnie przez liczbę osi oraz jeszcze raz przez 2. Upewnij się, że wliczasz w to także dodatkowe obciążenie na każdą z osi (np. w przypadku przeciwwagi dźwigów).
•Korzystaj z prawidłowych tabel dotyczących „maksymalnego obciążenia opony i jej ciśnienia” danego pojazdu.
•Zwracaj także uwagę na informacje dotyczące podróży i transportu.
•W przypadku pojazdów specjalnych, czasem jest to możliwe, aby tymczasowo zastosować niższe ciśnienie w oponach przy niskich prędkościach.

Środki ostrożności

W niektórych okolicznościach zaleca się, aby w ramach środków ostrożności stosować dodatkową ochronę opon w celu zminimalizowania przebicia ich. Jest to możliwe poprzez zastąpienie powietrza w oponie poliuretanem. Taka opona jest wtedy odporna na uszkodzenia i przebicia.