Opony rolnicze na drodze
Inny bieżnik, bez klocków
Enno Schottert, kierownik ds. produktów rolniczych w firmie Heuver: „Ten rynek jest oczywiście dość mały, bo nie ma zbyt wielu traktorów, które jeżdżą wyłącznie po drodze. W praktyce widać jednak przykłady ciągników, które poruszają się w 80% po drodze i w 20% w terenie. Również w tym przypadku warto rozważyć, czy nie wybrać tych specjalnych opon”.
Przede wszystkim w przypadku opon drogowych bieżnik jest inny niż w przypadku innych wariantów. Nie są to więc opony z bieżnikiem klockowym, ale bardziej opony blokowe. W wyniku tego guma ma większą styczność z drogą, co zapewnia mniejsze zużycie podczas jazdy. Również dlatego, że opona drogowa może jeździć cały czas z tym samym ciśnieniem.
Pamiętaj o ciśnieniu i prędkości
Prawidłowe ciśnienie opon jest ważne na drodze, aby nie dochodziło do niepotrzebnego obciążenia, a także zużycia bieżnika i osnowy. Należy zwracać uwagę na zbyt niskie ciśnienie, w wyniku którego temperatura opony staje się zbyt wysoka, a bok opony jest nadmiernie obciążony. Można temu zapobiec poprzez utrzymywanie ciśnienia na odpowiednio wysokim poziomie oraz nieprzekraczanie odpowiedniej prędkości. Jak określić prawidłowe ciśnienie? W tym celu należy uwzględnić różne czynniki, a odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa. Chętnie z tym Państwu pomożemy!
Chcą Państwo dowiedzieć się więcej?
Prosimy o kontakt z naszymi ekspertami pod numerem telefonu +31 (0)523 850 858. Chętnie odpowiedzą oni na pytania, które mają Państwo na temat opon rolniczych!