Wyjątkowo szeroka powierzchnia bieżnika daje wiele możliwości
Wymagający
Zwiększenie skali oznacza, że traktory i maszyny pokonują więcej kilometrów. Aby robić to w wydajny sposób, potrzebny jest większy sprzęt. W rezultacie traktory stają się coraz większe, a ich silniki są coraz cięższe. Dzięki temu jeżdżą one szybciej, co oszczędza czas. Ale opony muszą być w stanie spełnić te warunki. Jednocześnie muszą być one skuteczne w polu i powodować możliwie jak najmniejsze szkody. Bez utraty nośności.
Większa przyczepność
Rozwiązaniem są opony IF i VF. Mogą być one stosowane przy mniejszym ciśnieniu, mają większą nośność i są bardziej elastyczne. Kiedy w oponie jest niższe ciśnienie, jej bieżnik staje się szerszy i bardziej płaski. Jest to szczególnie wygodne podczas prac w polu, ponieważ powierzchnia styku jest wtedy większa. Dzięki temu opony te mają większą przyczepność, mniej ubijają glebę i zużywają mniej paliwa.
System zmiany ciśnienia
Prawidłowa opona IF i VF może być używana na standardowej feldze. Zwłaszcza w przypadku opon VF warto jest pobawić się z ciśnieniem w oponach. Opony te mają od 30 do 40% większą wytrzymałość na obciążenie przy takim samym ciśnieniu jak opony standardowe. Innymi słowy, ciśnienie w oponach może być od 30 do 40% niższe niż w przypadku opon standardowych w tych samych warunkach.
Jeśli połączymy tę oponę z systemem zmiany ciśnienia, takim jak PTG, można wtedy jeździć po polach przy niższym ciśnieniu (większa trakcja, mniejsze uszkodzenia i mniejsze zużycie paliwa), a po drogach przy wyższym. Dzięki temu powierzchnię styku jest mniejsza, co przekłada się na niższe spalanie paliwa i mniejsze zużycie. W praktyce opona o tych właściwościach będzie miała dłuższą żywotność.
Nasi eksperci znają wszystkie opony i chętnie pomogą Państwu określić, która jest najlepsza w Państwa sytuacji.